Dag 2 deuxieme jour

21 juli 2014 - Marseille, Frankrijk

Hey daar Jabbeke en Co, deze morgen dan toch niet gaan lopen maar genoten van een super,uitgebreid ontbijt op terras . De croissants zijn hier heerlijk en op zijn Frans, om dan nog niet te spreken van de painflutte authentique....hmm. De zoektocht naar het trainingscentrum,van Olympic Marseille kon beginnen. De laatste km naar het trainingscentrum was langs een heel,smal weggetje waar je regelmatig achteruit moest om een andere te laten passeren. Een schrammetje meer of minder op de Franse auto's is dan ook het resultaat.... Gelukkig niet bij ons ! Maar, toen we aankwamen aan het centrum was de barrière voor ons gesloten. Een vriendelijke portier kwam zeggen dat de trainer een gesloten training hield en dat er geen rode duivels welkom waren. Dikke pech dus ! Dan maar vertrokken richting Stade velodrome de Marseille. Ook hier zat het ons niet mee.... De maandag is de clubshop gesloten en voor de rest was het stadion niet te bezichtigen door zware verbouwingswerken. Het zag er wel zeer indrukwekkend uit. Enkele foto's van de buitenkant waren de troostprijs.over de middag zijn we dan maar naar het strand geweest en daar was het wel prachtig weer en super leuke golven. Kijk maar naar de foto's. Terug in het hotel hebben we na een frisse duik in het zwembad de moed bij elkaar gesprokkeld om de eerste km's Te gaan lopen......Maarten zag het eerst niet zitten maar heeft het wel volgehouden om een half uur door de oude stad te lopen. Het parcours was niet van de poes want het was op en neer, veel wind en vooral 100 trappen afgewerkt..... Nu zijn we fris en proper gewassen en gaan lekker eten. The kids wensen KFC of Mc Do maar de oudjes weten het nog niet.....morgen gaan we verklappen wat de avond verder gebracht heeft. Morgen ook om 6u opstaan want moeten de boot nemen om 8u in Toulon. La corse, nous venons !