Le septieme jour

26 juli 2014 - Porto-Vecchio, Frankrijk

Vandaag het mooiste plaatsje op Corsica gezien tot nu toe....bonifacio. Geniet maar mee van de vele foto's en filmpjes. Heel mooi stadje met mega jachten in de mooie haven, echt een place ma tu vu..Vanuit dit havenstadje hebben we de boot genomen naar de lavezzi eilanden...stuk voor stuk strandjes met azuurblauw water, echt paradijselijk. We hebben in de zee gezwommen tussen de vissen en de koralen. We moesten de 2 helden wel overtuigen alvorens ze zich tussen de vissen durfden wagen... "Da was massa's vortig tussen die vissen". Nadien hebben ze een krabben vangst gehouden, zie foto. De terugkeer met de boot was spectaculair omwille van de wilde golven en de mega uitzichten op de rotsklieven. Nu heerlijke douche genomen want onze huid was wit van t zout. Straks nog lekker dineren in de oude, gezellige dorpskern van porto-vecchio. Morgen staat een lange trip van 192 km op het programma dwars door het eiland om zo van zuid naar noord te trekken. Tot morgen in algajola!